Fören

Foto: Martin Hanner

Hej Carreraseglare!

Här kommer några förslag på kappseglingar att delta i.

Svenska Seglarförbundets tävlingskalender hittar du på http://www.sailarena.com
Av de som nämns där vi vill bland annat tipsa om följande:

1. Västkustens seglarförbund har lagt ut sin tävlingskalender (”Västkustkalendern”) för året på sin hemsida; den finns att ladda ner i pdf-format här: http://www.vksf.org/Kappseglingar/Vastkustkalendern2018/
  2. Tjörn Runt, denna seglas i år den 18 augusti. Arrangören är Stenungsunds SS, och platsen är Stenungsund (start på Askeröfjorden). Mer information finns på arrangörens hemsida, www.stss.se
  3. Liros SRS Cup (ett samarbete med reptillverkaren LIROS). Här har man sammanställt ett antal av de tävlingar som arrangeras till en sammanhållen cup (eller rättare sagt tre olika, geografiskt avgränsade cuper); deltar man i någon av dessa kappseglingar så deltar man automatiskt också i Liros-cupen. Cupen är öppen för alla båtar med ett giltigt SRS-tal.
    Liros SRS cup stockholm
    Liros SRS cup västkusten
  4. Lidingö runt går i år den 26 maj. Anmälan och mer info finns på: http://www.lidingorunt.se/
  5. Jungfrusundsregattan 9 juni. Arrangör är Vikingarnas SS och platsen är Jungfrusund/Jungfruholmarna på Ekerö mittemot Slagsta. Inbjudan kan man hitta här: http://www.jungfrusundsregattan.se