Carreranews vintern 2018

2018 året som gått

Hej alla Carreraägare!

Hoppas att alla har varit ute och seglat under denna varma säsong. Hemsidan uppdateras löpande och har anpassats så att den passar de enheter som används och då främst mobila enheter. Vi hoppas kunna fylla på med nya bilder i båtgallerierna, så skicka gärna in bilder på era båtar till carreraforbundet@gmail.com. Om er båt bytt ägare är vi tacksamma för kontaktuppgifter till de nya ägarna alternativt att ni meddelar dem att kontakta förbundet.

Tidigare har det funnits vandringspriser i form av t.ex halvmodell som vi försöker att lokalisera. Om du har ett eller flera av dessa vandringspriser så ser vi gärna att du hör av dig.

Ett antal Carreror har bytt ägare och tyvärr har vi sett att Carrera Helmsman verkligen känt av prisnedgången på andrahandsmarknaden. Några har sålts väldigt billigt, dock till glädje för de nya ägarna. Förbundet hoppas såklart att värdet på båtarna skall stå sig relativt väl.

Nästa årsmöte kommer planeras in i början av kommande år, info om tid och plats kommer upp på hemsidan så snart det bestämts.

Förbundet erbjuder:

• Ett båtregister med uppgifter om ägare och
hemmahamn. Kontakta förbundet för att uppdatera
dina uppgifter alternativt om du sålt din båt.

• En hemsida som uppdateras regelbundet
och vi ser gärna att ni skickar in bilder och delar med
er av era erfarenheter.

• Tekniskt stöd och råd för underhåll och service av båten.

• Gratis annonsplats på förbundets hemsida.

Medlemsavgiften är 300 kr för medlem och båt alternativt om man vill vara stödjande medlem så är kostnaden 100 kr per år.

Medlemsavgiften betalas in till Carrera förbundet till PG 440 97 67-3. Ange segelnummer, båtens namn samt ditt namn, adress telefon och mailadress.

God jul och gott nytt år!

Victor Gillander