Carreranews våren 2019

2019 Nytt år, nya äventyr

Hej alla Carreraseglare!

Nu har vintern snart lämnat oss och det är snart dags för sjösättning och seglingssäsong! Jag håller på att uppdatera hemsidan så att alla sidor och dokument ska vara tillgängliga på både mobila och stationära enheter. Hemsidan har haft drygt 2600 unika besökare under 2018 och vi hoppas att genom de förbättringar vi gör kommer sidan bli snabbare och mer välfungerande.

Under 2019 hoppas vi kunna samla ett par Carreror för att segla mot varandra. Vi hoppas på många deltagare så vi kan umgås och ta del av varandras tips och lösningar.

Om er båt bytt ägare är vi tacksamma för kontaktuppgifter till de nya ägarna alternativt att ni meddelar dem att kontakta förbundet.

Tidigare har det funnits vandringspriser i form av t.ex halvmodell som vi försöker att lokalisera. Om du har ett eller 9lera av dessa vandringspriser så ser vi gärna att du hör av dig så att förbundet kan återfå dem och dela ut dem vid framtida kappseglingar.

Nästa årsmöte kommer hållas i slutet av mars , info om tid och plats kommer upp på hemsidan så snart det bestämts.

Förbundet erbjuder:

• Ett båtregister med uppgifter om ägare och

hemmahamn. Kontakta förbundet för att uppdatera

dina uppgifter alternativt om du sålt din båt.

• En hemsida som uppdateras regelbundet

och vi ser gärna att ni skickar in bilder och delar med er av era erfarenheter.

• Tekniskt stöd och råd för underhåll och service av båten.
  • Gratis annonsplats på förbundets hemsida.

Medlemsavgiften är 300 kr för medlem och båt alternativt om man vill vara stödjande medlem så är kostnaden 100 kr per år. Betala in till Carreraförbundet – PG 440 97 67-3.
    Ange segelnummer, båtens namn samt ditt namn, adress telefon och mailadress.

Ta hand om era båtar och sjösätt varsamt så hoppas jag att en del av oss möts ute på vattnen.

Victor Gillander